Ar prisimenate savo pirmąją klasę ar linksmiausią vakaronę mokykloje? Bėgant metams net gražiausi prisiminimai grimzta užmarštin. Ko gero, daugiausia apie mokyklos gyvenimą gali papasakoti daugelį metų joje išdirbę pedagogai. Artėjant Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos 95-ajam jubiliejui, mokiniai nusprendė surinkti jų atsiminimus ir atgaivinti savo mokyklos praeitį.
„Įgyvendiname projektą „Kartų dialogas“, jo metu jaunimas siekia ne tik atkurti mokyklos istoriją, bet ir sumažinti atskirtį tarp jaunesniosios ir vyresniosios kartų, – pasakoja Janina Dobrovolskienė, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja. – Gimnazistai apklausė buvusius mokytojus, pagal jų pasakojimus parengs informacinį segtuvą ir sukurs vaizdo filmą, kuriuos perduos mokyklos muziejui.“
„Įgyvendiname projektą „Kartų dialogas“, jo metu jaunimas siekia ne tik atkurti mokyklos istoriją, bet ir sumažinti atskirtį tarp jaunesniosios ir vyresniosios kartų, – pasakoja Janina Dobrovolskienė, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja. – Gimnazistai apklausė buvusius mokytojus, pagal jų pasakojimus parengs informacinį segtuvą ir sukurs vaizdo filmą, kuriuos perduos mokyklos muziejui.“
2013 m. gegužės 15–17 dienomis dalyvavau Utenos rajone „Alaušynėje“ vykusiuose pedagogų kvalifikacijos tobulinimo politiką formuojančių ir vykdančių institucijų darbuotojų mokymuose pagal 18 akad. val. trukmės kvalifikacijos tobulinimo programą „Ugdomasis vadovavimas: strateginis personalo ugdymas“. Mokymus vedė UAB „Vadybos pokyčių konsultavimas“ jaunas ir energingas lektorius Vytautas Gaidamavičius.
Ugdomojo vadovavimo (koučingo) tikslas – padėti darbuotojui numatyti ir suplanuoti būsimus pokyčius, atsižvelgiant į jo asmeninius ar jo vadovaujamai organizacijai rūpimus klausimus bei problemas. Ugdomasis vadovavimas (koučingas) gali būti apibūdinamas kaip „permainos ir keitimasis – žmogaus gebėjimas augti, keisti netinkamą elgesį tinkamu ir kurti naujus prisitaikančius ir sėkmę užtikrinančius veiksmus“( P. Zeus ir S. M. Skiffington (2002).
Ugdomojo vadovavimo (koučingo) tikslas – padėti darbuotojui numatyti ir suplanuoti būsimus pokyčius, atsižvelgiant į jo asmeninius ar jo vadovaujamai organizacijai rūpimus klausimus bei problemas. Ugdomasis vadovavimas (koučingas) gali būti apibūdinamas kaip „permainos ir keitimasis – žmogaus gebėjimas augti, keisti netinkamą elgesį tinkamu ir kurti naujus prisitaikančius ir sėkmę užtikrinančius veiksmus“( P. Zeus ir S. M. Skiffington (2002).
Zarasų rajone – tai pirmasis įvykis mokslo ir švietimo istorijoje, kai mūsų rajono bei Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos 3g klasės moksleivis Eitvydas Merkis pateko į X-ąją pasaulinę geografijos olimpiadą, kuri vyks Kiote, Japonijoje, birželio 30 – liepos 5 dienomis.
„Gamtos pažinimu pradėjau domėtis nuo mažens, o nuo 7 klasės labai pradėjo patikti geografija ir ją dėstanti mokytoja Genovaitė Žukauskienė, kurios pagalba išmokau skaityti ir suprasti žemėlapius. Pamėgau ieškoti įvairiausių geografinių objektų gaublyje ir domėtis žemės paslaptimis“ – akcentavo gimnazistas.
„Džiaugiamės, kad mūsų gimnazijoje yra itin gabių mokinių, todėl stengiamės jiems suteikti geriausias galimybes tobulėti, plėsti jų žinias ir ruošti gyvenimui už mokyklos ribų“. – sakė geografijos mokytoja metodininkė Genovaitė Žukauskienė. „Internetas, olimpiados suteikia puikias galimybes ugdyti mūsų gabiausius moksleivius“.
„Gamtos pažinimu pradėjau domėtis nuo mažens, o nuo 7 klasės labai pradėjo patikti geografija ir ją dėstanti mokytoja Genovaitė Žukauskienė, kurios pagalba išmokau skaityti ir suprasti žemėlapius. Pamėgau ieškoti įvairiausių geografinių objektų gaublyje ir domėtis žemės paslaptimis“ – akcentavo gimnazistas.
„Džiaugiamės, kad mūsų gimnazijoje yra itin gabių mokinių, todėl stengiamės jiems suteikti geriausias galimybes tobulėti, plėsti jų žinias ir ruošti gyvenimui už mokyklos ribų“. – sakė geografijos mokytoja metodininkė Genovaitė Žukauskienė. „Internetas, olimpiados suteikia puikias galimybes ugdyti mūsų gabiausius moksleivius“.
Lietuvos liaudies kultūros centras pirmą kartą surengė moksleivių liaudies dailės konkursą „Sidabro vainikėlis“. Jame dalyvavo ir mūsų rajono mokiniai. Šešių autorių darbai buvo pateikti konkurso Utenos regiono etapui. Tai Zarasų ,,Ąžuolo“ gimnazijos mokinio Aurimo Viburio medinių šaukštų komplektas (mokytojas Raimundas Pupeikis), Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokinės Lukrecijos Čypaitės ir Evelinos Kondrašovaitės floristiniai atvirukai ir velykinių margučių kraitelės (mokytoja Svetlana Raugienė) bei Antazavės Juozo Gruodžio vidurinės mokyklos mokinės Gretės Pledytės, Evelinos Šakalytės ir Livetos Juozėnaitės senovinės baltų tunikos, delmonai ir įvairaus raukimo naginių komplektas (mokytoja Daiva Mieliauskienė).
Gegužės 9 d. Zarasų švietimo centre vyko pradinių klasių mokinių saugaus eismo konkurso „Šviesoforas“ rajoninis etapas. Susirinko keturios rajono mokyklų komandos: Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos (vadovės Jolanta Kondrašovienė ir Ilona Pužienė), Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos (vadovės Birutė Veličkienė ir Alina Guntulienė), Salako pagrindinės mokyklos (vadovė Reda Putrimaitė) ir Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos Suvieko pagrindinio ugdymo skyriaus (vadovė Rasa Cibulskienė). Pagal „Šviesoforo“ konkurso nuostatus komandas sudarė 4 vaikai (pirmokas, antrokas, trečiokas ir ketvirtokas).
Svarbiausias konkurso tikslas - ugdyti mažųjų saugaus eismo dalyvių įgūdžius: pažinti kelio ženklus, sugebėti spręsti eismo situacijas maketuose ir keliuose, būti atidiems ir atsakingiems.
Teorinę dalį sudarė kelio ženklai, užduotys kelių makete, videoužduotis, viktorina, komandų kapitonų varžytuvės, o praktiškai reikėjo įveikti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ir sankryžą, parodyti, kaip naudotis atšvaitais. Įsimintiniausios mokinukams
Svarbiausias konkurso tikslas - ugdyti mažųjų saugaus eismo dalyvių įgūdžius: pažinti kelio ženklus, sugebėti spręsti eismo situacijas maketuose ir keliuose, būti atidiems ir atsakingiems.
Teorinę dalį sudarė kelio ženklai, užduotys kelių makete, videoužduotis, viktorina, komandų kapitonų varžytuvės, o praktiškai reikėjo įveikti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ir sankryžą, parodyti, kaip naudotis atšvaitais. Įsimintiniausios mokinukams
„Šiuolaikinė specializuota reanimacinė pagalba“ – tai kursai, skirti kiekvienam medikui, savo darbe susiduriančiam su staigios mirties ir gaivinimo tikimybe. Dvi dienas gegužės pradžioje Zarasų švietimo centre 20 rajono medikų mokėsi profesionalių ir intensyvių pirminio gaivinimo standartų, kvėpavimo takų praeinamumo palaikymo būdų, racionalios pagalbos pacientui esant klinikinei mirčiai ir skubios pagalbos esant įvairioms situacijoms. Išklausė teorinę dalį ir praktiškai mokėsi teikti pagalbą naudodami kokybiškus manekenus su šiuolaikinėmis medicininėmis gaivinimo priemonėmis ir medicinine aparatūra defibriliacijai, išorinei kardiostimuliacijai bei kardioversijai atlikti. Mokymuose dalyvavę medikai įgijo praktinės patirties ir pasitikėjimo savimi, jei tektų gaivinti žmogų.
Pasak medikų, visi dalyvavę mokymuose labai jaudinosi, bet mokymai davė daug naudos – daugiau negu tikėjosi. Tiesiog pasitikrino savo įgūdžius, visas žinias „sudėjo į vietas“, juk kiekvienam medikui būtina praktika ir pasitikėjimas savim...
Pasak medikų, visi dalyvavę mokymuose labai jaudinosi, bet mokymai davė daug naudos – daugiau negu tikėjosi. Tiesiog pasitikrino savo įgūdžius, visas žinias „sudėjo į vietas“, juk kiekvienam medikui būtina praktika ir pasitikėjimas savim...
Balandžio 20-ą dieną Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijoje įvyko jau XI-asis Lietuvos mokinių dainuojamosios poezijos konkursas. Jame žinomų bardų, poetų ir savo kūryba dalijosi regionų atrankoje nugalėję jaunieji atlikėjai. Duetų, ansamblių ir solistų kategorijose varžėsi poeziją bei muziką mėgstantis jaunimas iš įvairiausių šalies kampelių: sostinės, Kauno, Alytaus, Druskininkų, Varėnos, Panevėžio, Šiaulių, Palangos, Zarasų bei kitų miestų mokyklų. Mūsų kraštui atstovavo Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos ugdytinės: jau sykį savo jėgas šiame konkurse išbandžiusių 3b klasės mokinių trio „Baltos varnos“ (Raminta Razmaitė, Milda ir Teresė Andrijauskaitės), savo kūrybiniais bandymais pasidalijo konkurse debiutavusi 2b klasės mokinė Greta Šepliakovaitė. Visas šias merginas konkursui ruošė muzikos mokytojas Gražvydas Gasparavičius.