Renginių grafikas
logo renginiu planas
UTA
ugdymo turinio atnaujinimas
TŪM
Tūkstantmečio mokyklų programa
ĮTRAUKUSIS
Itraukusis ugdymas
PROFESINIS ORIENTAVIMAS
profesinis
MUKIS
Ugdymo karjerai informacinė sistema
Pagalba
Statistika
Prisijungti
Vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Prašyk naujo!.
Rekvizitai
Biudžetinė įstaiga
Savanorių g. 1, Zarasai, 32110
tel.: +370 385 51785
el.p.: pedag.centras@zarasai.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas: 195401994
Akreditacija
In English
logo anglu veliava
eValdžios vartai
UKRAINIEČIAMS
NEPYK
logo nepyk
Gerosios naujienos, arba Kaip mes patikėjome Kalėdų pasaka
Metų pabaigoje, gruodžio 23 dieną, Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijoje vyko informatyvus ir šiuolaikiškas dviejų dalių seminaras. Pirmąją dalį vedė Utenos švietimo centro direktorė švietimo konsultantė Vitalija Bujanauskienė, o antrąją dalį - progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Andželika Vitkūnienė. Trumpai norėtųsi apžvelgti, kas buvo akcentuota, kokios idėjos liko atminty.
Taigi pirmojoje dalyje, kurioje dalyvavo daug progimnazijos mokytojų ir norintys rajono lituanistai, buvo kalbėta apie PAMOKĄ: kada ji būna sėkminga, kuo svarbi ir kokia turėtų būti mokymo(si) aplinka, kokia yra komunikacijos svarba, ką gali žodis (ir nužudyti, ir prikelti). Pranešėja ragino atkreipti dėmesį į kūno kalbą, aptarė ir net praktiškai demonstravo(me) žodžio galią, aptarė rytietiško ir vakarietiško mąstymo skirtybes. Jei vakarietiškas iškelia jaunystės kultą, nepririša prie žmogaus, skatina ieškoti, keisti, tai rytietiškas palankus brandžiam žmogui: atneša darbštumą, pagarbą vyresniems, neprarandamas gebėjimas mokytis, investuojama į save.
Sveikinimas
Meninio skaitymo konkurso „Žodi, suskambėk“ nugalėtojai
Sveikiname Zarasų rajono pradinių klasių mokinių meninio skaitymo konkurso
„Žodi, suskambėk“ nugalėtojus:

1. vieta – Ignas Žvirblis, Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos 4 kl. mokinys.
2. vieta – Ema Grigaitė, Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos 4 kl. mokinė.
3. vieta – Julita Pieviškytė, Antazavės Juozo Gruodžio vid. mokyklos 4 kl. mokinė.

Zarasų švietimo centro paskatinamieji prizai:
Rolandui Umbrasui – Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos 4 kl. mokiniui.
Gustei Žilytei – Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos 4 kl. mokinei.

Zarasų viešosios bibliotekos paskatinamasis prizas:
Teotimui Arlauskui – Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos 3 kl. mokiniui.

Mokosi ugdymo karjerai koordinatoriai, klasės auklėtojai, socialiniai pedagogai
Jau antri metai vykdomas Ugdymo karjerai projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme”(I etapas).
Karjeros paslaugų sistema bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigoje apima šias identiškas karjeros paslaugas: ugdymą karjerai, karjeros konsultavimą ir karjeros informavimą (karjeros galimybių pažinimą). Kiekviena mokymo įstaiga turi prisitaikyti karjeros paslaugų sistemą sau, atsižvelgiant į mokyklos specifiką, mokinių bei kitų paslaugų gavėjų poreikius bei turimus išteklius. Mokinys yra aktyvus ugdymo karjerai dalyvis, o karjeros specialistai – koordinatoriai, psichologai, mokytojai bei klasių auklėtojai jų pagalbininkai ir konsultantai, padeda mokiniams ugdyti karjeros kompetencijas ir nuostatas apie save, skatina mokymosi motyvaciją, leidžia pasirinkti ir priimti sprendimus dėl mokymosi, saviraiškos, studijų, plėtoja supratimą apie darbo pasaulį ir karjerą bei užtikrina karjeros kompetencijų ugdymo tęstinumą.
Šiandien paskelbtas manifestas už kūrybišką mokyklą sulaukė šalies Prezidentės dėmesio
Drąsiai bandyti, nebijoti suklysti ir kiekvieną patirtį apmąstyti. Laukti klausimų, o ne tik teisingo atsakymo. Mokytis visu kūnu. Peržengti vadovėlio, klasės, mokyklos ribas ir kurti įkvepiančias pažinimo erdves. Tai – keli teiginiai iš šiandien paskelbto pirmo šalyje manifesto už kūrybišką mokyklą. Parodoje „Mokykla 2013“ pristatyto manifesto autorius – Lietuvos mokytojus, mokinius ir „Kūrybinių partnerysčių“ kūrėjus pasveikino ir Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Pasak Mildos Laužikaitės, „Kūrybinių partnerysčių“ vadovės, tai istorinė diena ne tik projektui, bet ir Lietuvos mokykloms.
„Šis manifestas yra bendras mūsų visų, neabejingų Lietuvos mokyklų ateitimi, darbas. Tikiu, kad visi kartu galime prisidėti puoselėjant atvirą ir kūrybišką mokyklą. Tikiu, kad manifestas bus aiškiu ir sėkmingu kelrodžiu šiame kelyje ir mokytojams, ir mokiniams bei jų tėvams“, – sako M. Laužikaitė.
Lietuvos švietimo asociacijų bendradarbiavimo galimybės siekiant mokytojų profesinio tobulėjimo ir mokinių mokymosi pažangos
Šiuolaikinė mokykla mokytojui kelia uždavinį ugdyti aktyvų, visapusiškai išsilavinusį žmogų, gebantį ne tik dalyvauti nuolat kintančiame visuomenės gyvenime, bet ir savarankiškai inicijuoti pokyčius. Mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad mokiniai diskusijoje apie šiuolaikinį mokytoją išryškina „...profesinę pedagoginę kompetenciją, kurią atskleidžia per mokytojo siekį mokyti mokinius mokytis, profesionaliai pateikti ugdymo turinį, įvairių mokymo metodų, skatinančių mokinių aktyvumą, naudojimą, ugdymo turinio diferencijavimą, ugdymo proceso valdymą“ (Galkienė E., 2009).
Mokytojo profesinė kompetencija, naujos ir įvairios jos tobulinimo galimybės siekiant mokinių mokymosi pažangos, kvalifikacijos tobulinimo kokybė – svarbiausi Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos rūpesčiai, kuriems aptarti ir susitarti buvo organizuojama ne viena respublikinė švietimo centrų konferencija: „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kokybės užtikrinimas: situacija, problemos ir perspektyvos" (2010 m.), „Kvalifikacijos tobulinimo aktualijos švietimo kaitos kontekste“ (2011 m.), „Švietimo centro veikla ir mokytojo profesinė karjera“ (2012 m.). Konferencijose akcentuota, kad siekiant daugiau dėmesio skirti švietimo kokybei mokymosi visą gyvenimą kontekste ypatingas vaidmuo tenka mokytojų profesiniam tobulėjimui, kad mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paskirtis – užtikrinti visuomenės poreikius atitinkančią bendrojo ugdymo kokybę, diskutuota apie tai, kokia turėtų būti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, kad skirtingose bendrojo lavinimo zonose dirbantys profesionalai gebėtų bendradarbiauti, siektų naikinti senus veiksmų modelius bei motyvus ir norėtų kurti naujas, visuomenės poreikius tenkinančias ugdymo/si perspektyvas.
Baigėsi projekto „Regioninių švietimo valdymo informacinių sistemų plėtra ir švietimo politikos analizės specialistų kompetencijos tobulinimas“ II etapo mokymai
Lapkričio pabaigoje Zarasų švietimo centre vyko projekto „Regioninių švietimo valdymo informacinių sistemų plėtra ir švietimo politikos analizės specialistų kompetencijos tobulinimas“ II etapo mokymų refleksija. Utenos ir Zarasų avivaldybių specialistų ir mokyklų vadovų komandos mokėsi, kaip racionaliai vykdyti pagrįstą duomenimis švietimo politikos analizę, kuri leidžia priimti geresnius sprendimus įgyvendinant švietimo politiką rajone.
Projekto mokymai vyko dešimt dienų dviejų kaimyninių rajonų komandoms. Juose tobulinosi savivaldybių švietimo skyrių darbuotojai, mokyklų direktoriai, pavaduotojai ir kiti savivaldybėse su švietimu, ugdymu ir kultūra susiję specialistai.
Pristatymų metų buvo palyginta abiejų rajonų demografinė, socialinė, ekonominė situacija, diskutuota ugdymo organizavimo klausimais.
Apibendrindamas vykusius mokymus, Zarasų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Stanislovas Kaulavičius pasidžiaugė, kad vykę užsiėmimai ne tik davė naujų žinių ir gebėjimų, bet ir suvienijo dalyvius bei kolegas iš kaimyninės savivaldybės. Mokymuose iškeltos problemos skatino ieškoti bendrų išeities taškų, visiems kartu spręsti iškilusias problemas.
Tikimasi, kad įsisavinę mokymų medžiagą, švietimo srities darbuotojai gebės vykdyti kokybišką švietimo politikos analizę savivaldybėse, prognozuoti duomenų poreikius bei kurti politikos analizės modelius, teikti vadybines ataskaitas, reikalingas efektyviam bendrojo lavinimo mokyklų valdymui savivaldybės ar mokyklų vadovams. Taip pat jie gebės atlikti kitus su švietimo politikos stebėsena ir analize susijusius veiksmus.

Zarasų švietimo centro informacija