
Kovo 21 dieną Zarasų švietimo centre vyko rajono matematikos mokytojams seminaras „Pagrindinio ugdymo turinio optimizavimas“, kurio tikslas pagilinti matematikos mokytojų profesines žinias ir gebėjimus, skatinti mokytojų bendradarbiavimą tarpusavyje.
Seminaro metu savo gerąja patirtimi pasidalino Irena Girskienė, Zarasų Ąžuolo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Ji skaitė paskaitą „Ugdymo turinio diferencijavimas ir individualizavimas“. Ugdymo diferencijavimas yra mokymo ir mokymosi turinio, metodų, mokymo(si) priemonių, aplinkos, vertinimo pritaikymas mokinių skirtybėms. Jo tikslas – sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui sėkmingiau mokytis. Mokiniai skiriasi turima patirtimi, motyvacija, interesais, siekiais, gebėjimais, mokymosi stiliumi, pasiekimų lygiu ir kt.,

2012 m. kovo 21 d. Zarasų švietimo centre vyko rajoninė 6-8 kl. mokinių matematikos olimpiada. Joje dalyvavo 40 6-8 kl. mokinių iš penkių rajono mokyklų. Kovo 22 d. švietimo centre vyko rajoninė 8 kl. mokinių lietuvių kalbos olimpiada.
Dėkojame olimpiados dalyviams, jų mokytojams, už nuoširdų triūsą gilinant mokinių matematikos ir lietuvių kalbos žinias, rengiant užduotis, vertinant darbus. Sveikiname laimėtojus.

Zarasų švietimo centre įvyko tradiciniai Pavasario poetiniai pokalbiai. Tai keletą pastarųjų metų rengiamos poezijos popietės, tad kuriantys Zarasų literatai ir kūrybos gerbėjai susitinka ir mielai bendrauja, skaito kūrybą, diskutuoja, pajunta džiaugsmo ir dvasingumo akimirkas.
Šį kartą kuriančių ir skaitančių zarasiškių susibūrimas sutapo su Knygnešio diena. Pavasario poetinių pokalbių popietėje buvo pristatytos dviejų Zarasų literatų klubo ,,Virš tylos“ narių – Onos Kačkienės ir Vasilijaus Trusovo – poezijos knygos. Nemažas poezijos mylėtojų būrys tądien turėjo progą ne tik klausytis kūrybos, bet ir arčiau susipažinti su autoriais. Zarasų švietimo centro direktoriaus pavaduotoja Nadiežda Matušova, pradėjusi renginį, poetiškai nuteikė visus susirinkusiuosius, pakvietė išgirsti kuriančiųjų mintis.

Jau penkerius metus iš eilės, įgyvendinant lipdymo iš molio programą ,,Molinukas“, Zarasų mokykloje-darželyje ,,Lakštingala“ Magučių ugdymo skyriuje vyksta darbas su moliu. Neįgaliems mokiniams patinka dirbti su natūralia medžiaga, nors molis jų rankoms ilgai nepasiduoda, bet jis yra plastiškas ir ,,gyvas“. Vaikams svarbu ne rezultatas, o pats darbelio gaminimo procesas. Nuo pat pirmų darbo su moliu metų keramikos paslapčių mus moko Zarasų Ąžuolo gimnazijos technologijų mokytojas metodininkas Raimundas Pupeikis. Jis išmokė kaip pasigaminti plastišką molį iš molio miltelių, išminkyti jį, nusilipdyti reikiamų detalių dirbiniui ir jas sujungti į visumą taip, kad jos nesubyrėtų, o vėliau džiovinti ir deginti molio deginimo krosnelėje. Darbas nėra lengvas, reikalaujantis kantrybės, išradingumo, sumanumo, originalumo ir valios. Pats maloniausias momentas – dirbinio dekoravimas akriliniais dažais. Ši mėgstama veikla , dirbant su neįgaliais mokiniais, tapo mums ne tik darbu, bet ir laisvalaikiu.

Kovo 15 d. Vilniuje buvo pristatytas naujas, ES struktūrinių fondų remiamas, pradinio ugdymo tobulinimui skirtas projektas „Pradinio ugdymo tobulinimas“. Projekto viešinimo konferencijoje dalyvavo komanda iš mūsų rajono: Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos pedagogės N. Ragauskienė, E. Naprienė, Zarasų savivaldybės administracijos kultūros ir švietimo skyriaus vyr.specialistė K. Kazancevienė ir Švietimo centro metodininkė L. Mikitienė. Konferencijos metu išklausyti įdomūs ir naudingi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Strateginių programų biuro vedėjo R. Ališausko, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Politikos analizės skyriaus metodininkės V. Vaicekauskienės, Vilniaus Universiteto profesoriaus A. Bagdono, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro projekto metodinės veiklos vadovės R.Dudzinskienės pranešimai. Patį projektą išsamiai pristatė projekto vadovė A. Rudienė. Pasak jos, projektas sukurs realias

Šiais metais pirmą kartą organizuojama Lietuvos mokinių muzikos olimpiada. Zarasų švietimo centras kartu su muzikos mokytojų metodiniais būreliais vykdė Lietuvos mokinių muzikos olimpiados antrąjį (savivaldybės) etapą.
Olimpiados tikslas – skatinti mokinių muzikinę kūrybinę raišką. Dalyviai skirstomi į tris kategorijas. 1. Bendrojo ugdymo mokyklų 12-14 metų mokiniai, 2. Bendrojo ugdymo pagrindinių mokyklų, gimnazijų 15-18 metų mokiniai, 3. Meno gimnazijų ir konservatorijų mokiniai. Olimpiados metu visų grupių dalyviai atlieka po tris užduotis: muzikinių žinių patikrinimas ir muzikos rašto skaitymas iš lapo, pasirinktos dainos atlikimas, originali kompozicija – tai savos kūrybos daina ar kūrinys. Muzikos olimpiados reikalavimai yra gana aukšti ir tik lankant bendrojo ugdymo mokyklą šių žinių nepakanka. Todėl visi antrojo etapo muzikos olimpiados dalyviai yra baigę, ar dar besimokantys Zarasų meno mokyklos muzikos skyriuje.

Kovo 1 d. Zarasų švietimo centre vyko mokinių technologijų olimpiados rajoninis etapas. Gausus dalyvių būrys pristatė pačius įvairiausius medžio, tekstilės ir taikomojo meno darbus. Iš 5 rajono mokyklų atvyko 27 mokiniai. Pasiskirstę į 4 amžiaus grupes mokiniai vertinimo komisijai pristatė savo autorinį darbą, jo gaminimo etapus, atsakė į pateiktus klausimus. Čia buvo siūtos naginės ir medžiaginiai karoliai, floristiniai atvirukai ir žolelėmis puošti velykiniai kiaušiniai, siuvinėti paveikslai ir papjė-mašė indeliai. Gausiausia buvo medžio drožinių: nuo mašinos ir lėktuvo modelių iki medinio pietų servizo, nuo dekoruotų lėlių-matrioškų iki medinių papuošalų. Mokinių atlikti kūrybiniai darbai džiugino išradingumu, savitumu, kruopščiu atlikimu. Džiaugiamės kūrybingais Zarasų rajono mokiniais, kompetentingais mokytojais. Dėkojame vertinimo komisijai, o pirmosios vietos laimėtojui Mantui Raščinskui,