Zarasų švietimo centre birželio 20 dieną vyko trečiasis, paskutinysis, seminaras rajono BMT2 „tinkliuko“ komandoms. Jo tema – „Vertinimas, įsivertinimas. Besimokanti mokykla“. Į seminarą atvyko Zarasų „Ąžuolo“, Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijų, Zarasų „Santarvės“ pradinės, Turmanto pagrindinės bei Zarasų žemės ūkio mokyklų komandos. Seminaro tikslas – tobulinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo gebėjimus, įsivertinti veiklos BMT2 projekto „tinkliuke“ sėkmę.
Seminaro lektorių grupė iš Zarasų Pauliaus Širvio pagrindinės mokyklos dalijosi mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo patirtimi ir kvietė kartu ieškoti iškylančių problemų sprendimų, aptarė mokyklos ir komandos veiklos įsivertinimo tikslus ir būdus. Seminaro programą pristatė ir veiklą aptarė Zarasų švietimo centro metodininkė Laima Mikitienė. Andželika Vitkūnienė, pristatydama grupinio darbo metodą „Stalelis“,
Seminaro lektorių grupė iš Zarasų Pauliaus Širvio pagrindinės mokyklos dalijosi mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo patirtimi ir kvietė kartu ieškoti iškylančių problemų sprendimų, aptarė mokyklos ir komandos veiklos įsivertinimo tikslus ir būdus. Seminaro programą pristatė ir veiklą aptarė Zarasų švietimo centro metodininkė Laima Mikitienė. Andželika Vitkūnienė, pristatydama grupinio darbo metodą „Stalelis“,
Birželio 8 d. Zarasų švietimo centro PPT specialistų komanda buvo išvykusi į Ignalinos švietimo centrą, kur vyko Utenos apskrities PPT specialistų ir vadovų metodinė diena. Renginyje dalyvavo PPT specialistai ir vadovai iš Anykščių, Molėtų, Utenos bei Visagino. Ignalinos švietimo centro direktorė Rimutė Šiaudinienė skaitė pranešimą „Ignalinos r. PMMMC veiklos organizavimas“. Specialioji pedagogė, logopedė Danutė Urbšienė pasidalino įspūdžiais iš kelionių ir skaitė pranešimą „Inkliuzinis ugdymas Jungtinėje Karalystėje, Danijoje ir Olandijoje“. Po to darbas vyko grupėse.
Šešis mėnesius – nuo gruodžio iki gegužės – Zarasų švietimo centre intensyviai dirbo rajoninių olimpiadų ir konkursų dalyviai. Gabiausi rajono mokyklų mokiniai atliko biologijos ir istorijos testus, sprendė matematikos ir fizikos uždavinius, rašė rašinius, diktantus ir esė, programavo ir filosofavo bei atliko kitas užduotis.
Į olimpiadas ir konkursus atvyko 459 gabiausi mokyklų mokiniai iš 10 rajono ugdymo įstaigų. 2010-2011 m. m. buvo organizuota 13 respublikinių olimpiadų rajoninių etapų, 4 konkursai, 6 rajoninės olimpiados, tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra 2011“, pradinių klasių mokinių varžybos „Šviesoforas“.
Daugiausiai mokinių dalyvavo 44-osios Lietuvos mokinių biologijos olimpiados (39) ir Lietuvos mokinių technologijų olimpiados (31) rajoniniuose etapuose,
Į olimpiadas ir konkursus atvyko 459 gabiausi mokyklų mokiniai iš 10 rajono ugdymo įstaigų. 2010-2011 m. m. buvo organizuota 13 respublikinių olimpiadų rajoninių etapų, 4 konkursai, 6 rajoninės olimpiados, tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra 2011“, pradinių klasių mokinių varžybos „Šviesoforas“.
Daugiausiai mokinių dalyvavo 44-osios Lietuvos mokinių biologijos olimpiados (39) ir Lietuvos mokinių technologijų olimpiados (31) rajoniniuose etapuose,
Šių metų gegužės 27 dieną, Zarasų Pauliaus Širvio pagrindinėje mokykloje, įvyko šios mokyklos pedagogų kolektyvui ir kitų rajono švietimo įstaigų bendruomenėms skirtas projekto „Lyderių laikas“ edukacinių knygų pristatymas. Renginyje buvo pristatytos keturios knygos: Goleman D., Boyatzis R., McKee A. „Lyderystė. Kaip vadovauti pasitelkiant emocinį intelektą“, Robbins S. P., „Kaip vadovauti žmonėms“, Robert Slater, „29 Jacko Welcho lyderystės paslaptys“ ir K. Ludeman, E. Erlandson, „Alfa sindromas “. Knygas pristatė dvi šaunios pedagogės – praktikės iš Kauno Vilija Demjanova ir Gitana Liaudinskienė.
Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros turimi išorės vertinimo duomenys suponuoja prielaidą, kad šiandienos mokyklose vadybiniai sprendimai ne visuomet turi įtakos mokyklos ugdymo ir mokymosi kokybei. Tai rodo, kad mokyklų vadovai dažniau prioritetus teikia ne ugdymo procesui, bet įvairioms kitoms mokyklos veikloms. Tačiau šalyje yra pavyzdžių, kad gera vadyba ir lyderystė kuria gerai organizuotą, susitelkusią bendruomenę ir į mokinio ugdymąsi orientuotą mokyklą. Tokia geroji 8 mokyklų praktika yra atrasta mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo metu ir publikuojama video filme „Atrask sėkmę“.
Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, koordinuodama mokyklų veiklos kokybės išorės ir vidaus vertinimo procesus, atrado ir daugiau geros praktikos pavyzdžių, kurie yra skleidžiami serijoje „Į pagalbą mokyklai“, t.y. filmuotų pamokų aplankuose.
Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, koordinuodama mokyklų veiklos kokybės išorės ir vidaus vertinimo procesus, atrado ir daugiau geros praktikos pavyzdžių, kurie yra skleidžiami serijoje „Į pagalbą mokyklai“, t.y. filmuotų pamokų aplankuose.
Gegužės mėn. 14 d. baigėsi „300 Lakes Rally“ organizatorių antrus metus iš eilės kartu su Zarasų švietimo centru vykdomas piešinių konkursas „300 ežerų ralio” tematika, kuriame dalyvauja Zarasų rajono mokyklų mokiniai. Šįsyk piešinių tema buvo „300 ežerų ralis: lenktyniauk trasoje, o ne gatvėje“. Ralio organizatoriai iš piešinių atrinko dešimt labiausiai konkurso temą ir sąlygas atitinkančius vaikų piešinius. Birželio 1-ąją – Tarptautinę vaikų gynimo dieną – gražiausių piešinių autoriams atiminimo dovanėles įteikė VšĮ „Automotoprojektai“ direktorius, „300 ežerų ralis“ organizatorius Audrius Gimžauskas.
Dusetų lopšelyje – darželyje „Sartukas“ susirinko rajono ikimokyklinių įstaigų pedagogai į seminarą „Gyvenimo įgūdžių formavimas per ugdomąją veiklą“. Seminare dalyvavo Zarasų savivaldybės administracijos švietimo ir kultūros skyriaus vyr. specialistė Kristina Biržinytė.
Pranešimus rengė ir skaitė Dusetų lopšelio- darželio„Sartukas“ direktorė Jaroslava Amirjan, auklėtoja Audronė Matiukienė, Zarasų mokyklos - darželio „Lakštingala“ direktorė Irena Bagdanavičienė. Jų pranešimus papildė darželio auklėtiniai, vadovaujami meninio ugdymo pedagogės Sigitos Gudonienės.
Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, pažymima, kaip svarbu ugdyti savarankišką, konstruktyviai mąstančią asmenybę, formuoti konkretų gebėjimą veikti.
Pranešimus rengė ir skaitė Dusetų lopšelio- darželio„Sartukas“ direktorė Jaroslava Amirjan, auklėtoja Audronė Matiukienė, Zarasų mokyklos - darželio „Lakštingala“ direktorė Irena Bagdanavičienė. Jų pranešimus papildė darželio auklėtiniai, vadovaujami meninio ugdymo pedagogės Sigitos Gudonienės.
Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, pažymima, kaip svarbu ugdyti savarankišką, konstruktyviai mąstančią asmenybę, formuoti konkretų gebėjimą veikti.