Kuo savitas modernizmas?
Parašė Administratorius· 2013-04-04 01:28
Pavasaris abiturientams – nelengvas metas, juk ruošiantis brandos egzaminams tenka pakartoti, įtvirtinti begalę išmoktos medžiagos. Dėl to ir kilo idėja Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytojai metodininkei Gitanai Vasalauskienei kasmet rengti seminarą-konferenciją „Į pagalbą abiturientams“. Tai mokiniams skirti jų bendraamžių skaitomi pranešimai ir parengti darbai, apimantys XI-XII klasių lietuvių ir visuotinės literatūros kursą. Pernai renginyje aptartos kultūros epochos nuo Antikos iki XX a., o šiais metais konferencija vadinosi „XX a. literatūros srovių ir krypčių įvairovė“.

Išplėstos Naujienos
Abiturientai rinkosi temą – modernizmo srovę ar kryptį, domėjosi jos idėjomis ir vertybėmis, iškiliausiomis asmenybėmis ir jų kūryba, raiška ne tik literatūroje, bet ir kitose meno srityse (dailėje, architektūroje, muzikoje, teatre ir kt.), filosofijoje, dirbo grupėmis: rinko medžiagą, rengė pranešimus, kūrė kompiuterines pateiktis, lavino retorikos įgūdžius. Kadangi modernizmas kupinas meno įvairovės, siekėme ją išreikšti ir mokinių kūrybiniuose darbuose. Šiemet 4b klasės abiturientų grupei į pagalbą atėjo 3b klasės gimnazistai: mokiniai, pasirinkę XX a. srovę ir išsiaiškinę jos ypatumus, raišką mene, patys kūrė pasirinktą srovę atspindinčius darbus.
Kaip visa tai mokiniams pavyko, įsitikinome kovo 12 d. konferencijos metu, į kurią susirinko ne tik Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos vyresnių klasių mokiniai ir mokytojai, bet sulaukėme svečių – mokytojų ir jų ugdytinių iš Antazavės Juozo Gruodžio vidurinės mokyklos bei Zarasų žemės ūkio mokyklos. Renginyje išgirdome išsamius abiturientų pranešimus apie modernizmo pradžia laikomą simbolizmą, įspūdžius fiksavusį impresionizmą, mūsų tautos kūrėjų taip pamėgtą neoromantizmą, išraiškingąjį ekspresionizmą, techniką garbinantį futurizmą ir šelmišką, vėjavaikišką jo pranašą Lietuvoje „Keturis vėjus“. Nagrinėti simboliai dailės mene ir literatūroje, aidėjo mokinių atliekama M.K.Čiurlionio muzika, gimnazistų sukurti ketureiliai keturvėjininkų stiliumi, pristatyti grafikos darbai. Pranešimą apie siurrealizmą papildė fotografijų ciklas „Nereali realybė“ ir jo interpretacijos (šios fotografijos eksponuojamos gimnazijos pirmame aukšte). Pranešimą apie egzistencializmą pratęsė akvarelės triptiko pristatymas ir nuotaikingas vaizdo filmukas, kuriame mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai ieškojo atsakymų į amžinus būties klausimus: kas yra laimė, laisvė, gyvenimo prasmė? Prisiminti istoriniai lūžiai, paveikę XX a. žmonijos pasaulėvoką, privertę suabejoti vertybėmis. Tai iliustravo pranešimas apie „Prarastąją kartą“ – Pirmojo pasaulinio karo dalyvių kūrybą bei mokinės skaitomos E.M.Remarko romano ištraukos. Aptartos ir naujo posūkio mene – postmodernizmo nuostatos bei kūriniai.
Šio renginio medžiagą galima rasti Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos tinklapyje www.azuolas.info bei lietuvių kalbos mokytojų svetainėje Lituanistų avilys.
Dėkojame šios programos rengėjai ir renginio organizatorei lietuvių kalbos mokytojai metodininkei Gitanai Vasalauskienei.

Zarasų švietimo centro informacija
Nuotraukos Rimanto Bikulčiaus ir Gitanos Vasalauskienės