„Besimokančių mokyklų tinklai“. Problemas reikia spręsti bendradarbiaujant
Per kelerius projekto metus 119 mokyklų iš 54 Lietuvos savivaldybių mokėsi kurti tinklus savose mokyklose bei tinklus tarp regionų mokyklų.
Kaip pasirodė, kai kurios mokyklos netgi peržengė savo rajono/regiono ribas ir sukūrė tinklus su kitų Lietuvos regionų mokyklomis: pavyzdžiui, projekte dalyvavusios Utenos Rapolo Šaltenio pagrindinės mokyklos pavyzdys rodo, kad partnerėmis gali tapti ne tik vietos, bet ir Zarasų, Kupiškio mokyklos, netgi – privati Vilniaus tarptautinė mokykla, iš kurios, mokytojų žodžiais tariant, galėtų pasimokyti visos Lietuvos mokyklos.
Susibūrusios į tinklus, mokyklos sprendė aktualiausias, svarbiausias mokyklų problemas. Projekto metu buvo išskirtos septynios probleminės sritys. Bendradarbiaudamos su partneriais, mokyklos bandė atrasti problemų priežastis, o tada ieškojo būdų ir metodų, kaip problemas spręsti.
Kaip sakė projekto koordinatorė, Utenos švietimo centro direktorė Vitalija Bujanauskienė; „mums nereikėtų tiek daug užsienio ekspertų, jei mokėtume dalintis savo problemomis tarpusavyje, galėtume bendradarbiauti jas spręsdami. Mokyklos daug praranda, nes savo problemas stengiasi išspręsti pačios, niekam apie jas nepasakodamos ir su niekuo dėl jų nediskutuodamos.“
„Nors visi mokyklų tobulinimo programos projektai yra svarbūs, BMT projektą laikyčiau vienu, darančiu didžiausią įtaką mokyklai. Jis apėmė visą mokyklos bendruomenę. Be to, projekto metu daugelis mokyklų išmoko prisiimti atsakomybę už tai, kas vyksta jų mokykloje. Tai – nemenkas žingsnis į priekį, diegiant naują kvalifikacijos kėlimo formą“, – sakė E. Stasiulienė. „Dabar tik nuo švietimo centrų, savivaldybių švietimo padalinių, programoje dalyvavusių mokyklų priklausys, ar gyvuos regionuose besimokančių mokyklų tinklai.“
Besimokančių mokyklų tinklų projektas praskyrė ledus, ir dabar jau mokytojai žino, kad bendradarbiauti – naudinga, o kai kurios mokyklos, švietimo centrai jau turi patirties, kaip bendradarbiavimo tinklus sukurti, kaip pritraukti į juos ne tik savo, bet ir aplinkinių mokyklų kolegas.
Projekto metu mokymų, idėjų ir bendravimo įkvėpti mokytojai turėtų toliau bendradarbiauti, kartu spręsti problemas, keisti mokyklų kultūrą bei įtakoti Lietuvos švietimo pažangą.
Zarasų švietimo centro informacija
Rengiant naudota Besimokančių mokyklų tinklų informacija
Nuotraukos Laimos Mikitienės