Mokiniai tęsia veiklas „Sumanaus moksleivio akademijoje“
Projekto metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU ŽŪA dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai.
I lygio programos metu moksleiviai susipažįsta su keturiomis mokslo kryptimis: verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų bei ekologijos. II lygio programoje moksleiviai pasirenka ir žinias gilina vienoje, labiausiai sudominusioje mokslo kryptyje: verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų ar ekologijos klasėje. VDU ŽŪA dėstytojai veda užsiėmimus, vadovauja laboratoriniams darbams bei konsultuoja komandas rengiant projektinį darbą, kurį jos turės pristatyti paskutinio susitikimo metu. Tik apgynus projektinį darbą, mokinys gauna pažymėjimą ir 0,5 konkursinio balo stojant į mokamą vietą VDU ŽŪA.
Šių metų gruodžio 6 d. VDU ŽŪA Inžinerijos fakulteto salėje įvyko pirmasis 2024-2025 m. m. projekto atidarymui skirtas susitikimas. Kartu su Akmenės, Biržų, Alytaus, Šakių rajonų gimnazistais dalyvavo ir devyniolika Zarasų rajono bendrojo ugdymo II-IV klasių moksleivių. VDU ŽŪA administracija pasveikino atvykusius projekto dalyvius, supažindino su projekto veiklomis bei naujovėmis. Po to dalyviai pasklido po VDU ŽŪA studentų miestelį rinkdamiesi tuos rūmus ir fakultetus, kur jiems turėjo vykti užsiėmimai.
I lygio klasių moksleiviai dalyvavo 4 užsiėmimuose. „Tarp meno ir gamtos: kaip gimsta žaliosios erdves“, kurio metu ne tik sužinojo, kas yra kraštovaizdis, kokį darbą atlieka kraštovaizdžio architektas, bet grupėse patys braižė jaunimo poilsiui skirtos zonos planą. Antrame užsiėmime „Kaip kukurūzo grūdas atsiskiria nuo burbuoles?“ aplinkosaugos inžinerijos dėstytojas teoriškai ir praktiškai supažindino mokinius, kaip vyksta kukurūzo sėklų atskyrimas nuo burbuolės. Trečio užsiėmimo metu „Dronai, robotai ir jų panaudojimas“ mokiniai susipažino su mechanikos ir tvarumo inžinerijos specialistų darbu, iš arti pamatė ir susipažino su dronų ir robotų savybėmis, jų valdymu, žemėlapių sudarymu. Paskutinis užsiėmimas „Pigmentai lapuose“ vyko Agronomijos fakulteto laboratorijoje, čia kiekviena komanda, naudojantis spektrografu, ištyrė gauto augalo pigmentų stiprumą.
II lygio moksleiviai pirmo užsiėmimo metu pasirinko temas, pagal kurias vykdys projektinį darbą, susipažino su projekto tikslu, uždaviniais ir rengimu. Kiekvienai projektą rengiančiai grupei paskirtas kuruojantis dėstytojas. Vėliau, pagal pasirinktą sritį dalyviai dalyvavo užsiėmimuose šiomis temomis: „Ekonomikos anatomija“, „Finansai ir aplinka“, „Kosmoso technologijos žemės ūkio mašinų valdymui“, „Medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimai“, „Liofilizuota, šaldyta, džiovinta. Kas vertingiau?“, „Fiziologiniai procesai augaluose“, „Vandens ekosistemos pokyčiai“, „Ar genetinis pagerinimas išgelbės miškus?“, „Bioįvairovės pažinimas – langas į neatrastą pasaulį su mažiau baimių“.
Moksleiviai džiaugėsi turėję įdomią ir turiningą dieną, sužinojo, pamatė, išbandė daug naujų dalykų. Jiems patiko mokytis konkrečiai mokslo sričiai pritaikytose erdvėse, klausytis savo srities profesionalių dėstytojų, patiems atlikti eksperimentus, stebėti bandymus ir realiai pamatyti robotus bei dronus. Šiais mokslo metais mes dar ne kartą grįšime į VDU ŽŪA.
Zarasų švietimo pagalbos tarnybos karjeros specialistė
Jurgita Jablonskienė
Nuotraukos
Zarasų švietimo pagalbos tarnybos karjeros specialistės
Jovitos Vainikevičiūtės