Pagrindinio ugdymo turinio optimizavimas
Parašė Administratorius· 2012-03-28 13:02
Kovo 21 dieną Zarasų švietimo centre vyko rajono matematikos mokytojams seminaras „Pagrindinio ugdymo turinio optimizavimas“, kurio tikslas pagilinti matematikos mokytojų profesines žinias ir gebėjimus, skatinti mokytojų bendradarbiavimą tarpusavyje. Seminaro metu savo gerąja patirtimi pasidalino Irena Girskienė, Zarasų Ąžuolo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Ji skaitė paskaitą „Ugdymo turinio diferencijavimas ir individualizavimas“. Ugdymo diferencijavimas yra mokymo ir mokymosi turinio, metodų, mokymo(si) priemonių, aplinkos, vertinimo pritaikymas mokinių skirtybėms. Jo tikslas – sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui sėkmingiau mokytis. Mokiniai skiriasi turima patirtimi, motyvacija, interesais, siekiais, gebėjimais, mokymosi stiliumi, pasiekimų lygiu ir kt.,

Išplėstos Naujienos
tai lemia skirtingus mokymosi poreikius. Diferencijuotu ugdymu atsižvelgiama į šiuos poreikius pritaikant mokiniui mokymosi uždavinius ir užduotis bei ugdymo turinį, metodus, mokymo(si) priemones, tempą, skiriamą laiką. Lektorė išanalizavo ugdymo turinio diferencijavimo galimybes pamokoje, mokykloje. Nuo 2012 metų bus privaloma PUPP visiems dešimtokams, todėl Vaida Maleckaitė, Zarasų Ąžuolo gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, pasidalino mintimis „Ką galėtume padaryti, kad gerėtų mokinių pasiekimai?“ Ji išanalizavo praeitų mokslo metų PUPP rezultatus, nurodė užduotis, kurios mokiniams buvo sunkiausios, kurios – lengviausios, su kokiais sunkumais susiduria mokytojai vertindami mokinių darbus. Supažindino su Brandos egzamino vykdymo naujovėmis. Europos visuomenė kenčia nuo rasistinio priešiškumo didėjimo ir netolerancijos mažumoms. Daug žmonių visame žemyne dirba, stengdamiesi išspręsti šias problemas. Danutė Jankauskienė, Antazavės Juozo Gruodžio vidurinės mokyklos vyr. mokytoja, dalyvavo mokymuose, kur buvo sprendžiamos tarpkultūrinio komunikavimo kompetencijos ir pasidalino savo įgytomis žiniomis bei mokymo metodais, pritaikytais dirbti matematikos pamokoje. Ji skaitė pranešimą „Tolerancijos ugdymas matematikos pamokoje“. Perimamumo tarp aštuntos ir devintos klasės problemas iškėlė Ramunė Šaltytė, Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos matematikos mokytoja metodininkė. Mokytoja diskutavo su kolegomis, ieškojo galimybių, kurios padėtų devintokams sėkmingai adaptuotis. Seminaro metu buvo stiprinamos bei plėtojamos vertybinės ir profesinės nuostatos, sprendžiamos iškeltos problemos ir ieškoma galimybių mokinių pasiekimams gerinti. Zarasų rajono Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, rajono metodinio būrelio pirmininkė Laima Dijokienė