Renginių grafikas
logo renginiu planas
UTA
ugdymo turinio atnaujinimas
TŪM
Tūkstantmečio mokyklų programa
ĮTRAUKUSIS
Itraukusis ugdymas
PROFESINIS ORIENTAVIMAS
profesinis
Pagalba
Statistika
Prisijungti
Vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Prašyk naujo!.
Rekvizitai
Biudžetinė įstaiga
Savanorių g. 1, Zarasai, 32110
tel.: (8 385) 51785
el.p.: pedag.centras@zarasai.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas: 195401994
Akreditacija
In English
logo anglu veliava
eValdžios vartai
UKRAINIEČIAMS
Lietuvos švietimo asociacijų bendradarbiavimo galimybės siekiant mokytojų profesinio tobulėjimo ir mokinių mokymosi pažangos
Šiuolaikinė mokykla mokytojui kelia uždavinį ugdyti aktyvų, visapusiškai išsilavinusį žmogų, gebantį ne tik dalyvauti nuolat kintančiame visuomenės gyvenime, bet ir savarankiškai inicijuoti pokyčius. Mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad mokiniai diskusijoje apie šiuolaikinį mokytoją išryškina „...profesinę pedagoginę kompetenciją, kurią atskleidžia per mokytojo siekį mokyti mokinius mokytis, profesionaliai pateikti ugdymo turinį, įvairių mokymo metodų, skatinančių mokinių aktyvumą, naudojimą, ugdymo turinio diferencijavimą, ugdymo proceso valdymą“ (Galkienė E., 2009).
Mokytojo profesinė kompetencija, naujos ir įvairios jos tobulinimo galimybės siekiant mokinių mokymosi pažangos, kvalifikacijos tobulinimo kokybė – svarbiausi Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos rūpesčiai, kuriems aptarti ir susitarti buvo organizuojama ne viena respublikinė švietimo centrų konferencija: „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kokybės užtikrinimas: situacija, problemos ir perspektyvos" (2010 m.), „Kvalifikacijos tobulinimo aktualijos švietimo kaitos kontekste“ (2011 m.), „Švietimo centro veikla ir mokytojo profesinė karjera“ (2012 m.). Konferencijose akcentuota, kad siekiant daugiau dėmesio skirti švietimo kokybei mokymosi visą gyvenimą kontekste ypatingas vaidmuo tenka mokytojų profesiniam tobulėjimui, kad mokytojų kvalifikacijos tobulinimo paskirtis – užtikrinti visuomenės poreikius atitinkančią bendrojo ugdymo kokybę, diskutuota apie tai, kokia turėtų būti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, kad skirtingose bendrojo lavinimo zonose dirbantys profesionalai gebėtų bendradarbiauti, siektų naikinti senus veiksmų modelius bei motyvus ir norėtų kurti naujas, visuomenės poreikius tenkinančias ugdymo/si perspektyvas.
Baigėsi projekto „Regioninių švietimo valdymo informacinių sistemų plėtra ir švietimo politikos analizės specialistų kompetencijos tobulinimas“ II etapo mokymai
Lapkričio pabaigoje Zarasų švietimo centre vyko projekto „Regioninių švietimo valdymo informacinių sistemų plėtra ir švietimo politikos analizės specialistų kompetencijos tobulinimas“ II etapo mokymų refleksija. Utenos ir Zarasų avivaldybių specialistų ir mokyklų vadovų komandos mokėsi, kaip racionaliai vykdyti pagrįstą duomenimis švietimo politikos analizę, kuri leidžia priimti geresnius sprendimus įgyvendinant švietimo politiką rajone.
Projekto mokymai vyko dešimt dienų dviejų kaimyninių rajonų komandoms. Juose tobulinosi savivaldybių švietimo skyrių darbuotojai, mokyklų direktoriai, pavaduotojai ir kiti savivaldybėse su švietimu, ugdymu ir kultūra susiję specialistai.
Pristatymų metų buvo palyginta abiejų rajonų demografinė, socialinė, ekonominė situacija, diskutuota ugdymo organizavimo klausimais.
Apibendrindamas vykusius mokymus, Zarasų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Stanislovas Kaulavičius pasidžiaugė, kad vykę užsiėmimai ne tik davė naujų žinių ir gebėjimų, bet ir suvienijo dalyvius bei kolegas iš kaimyninės savivaldybės. Mokymuose iškeltos problemos skatino ieškoti bendrų išeities taškų, visiems kartu spręsti iškilusias problemas.
Tikimasi, kad įsisavinę mokymų medžiagą, švietimo srities darbuotojai gebės vykdyti kokybišką švietimo politikos analizę savivaldybėse, prognozuoti duomenų poreikius bei kurti politikos analizės modelius, teikti vadybines ataskaitas, reikalingas efektyviam bendrojo lavinimo mokyklų valdymui savivaldybės ar mokyklų vadovams. Taip pat jie gebės atlikti kitus su švietimo politikos stebėsena ir analize susijusius veiksmus.

Zarasų švietimo centro informacija
Suaugusiųjų švietimo savaitei pasibaigus
Praskriejo tradicinė keurioliktoji Lietuvos suaugusiųjų švietimo savaitė, lapkričio vidury kvietusi suaugusius į renginius Zarasų švietimo centre. Šių metų savaitės tema „Suartėjimai: nuo asmeninės savasties iki Europos piliečio“ ragino suartėti: su savimi, su savo bendruomene, tauta, valstybe ir globaliu pasauliu. „Savęs supratimas, asmeninės savasties puoselėjimas, savo šaknų radimas ir atminimas padės mums geriau suprasti ir vertinti kito žmogaus individualumą ir kitoniškumą, susivokti, kad nuo mūsų pačių priklauso asmeninė, bendruomenės, tautos, Tėvynės ir Europos gerovė“– skelbė šių metų suaugusiųjų savaitės anotacija. Įsijungiant į Suaugusiųjų švietimo savaitės programą, Zarasų švietimo centre lapkričio 18-19-21 dienomis vyko renginiai, kuriuose dalyvavo nemažas būrys rajono gyventojų. Lapkričio 18 d. vyko fotografijos parodos „Zarasų krašto žydų istorijos ir kultūros keliais“ aptarimas. Šią parodą parengė Zarasų viešosios bibliotekos vyr. bibliotekininkė, kraštotyrininkė Vida Mikštienė. Jos fotografijose užfiksuotos ekskursijos „Zarasų krašto žydų istorijos ir kultūros keliais“ akimirkos, kultūros paveldas. Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos istorijos mokytoja ekspertė Rimutė Morozovienė susirinkusiems papasakojo Zarasų krašto žydų istoriją iki šių dienų, žydų bendruomenės likimą mūsų rajone. Vasilijus Trusovas perskaitė ištrauką apie žydų papročius iš rašytojo prozininko Grigorijaus Kanovičiaus knygos. Prisiminimais apie kaimynus žydus dalinosi kraštotyrininkas, mokytojas ir kelių knygų apie gimtąjį kraštą autorius Juozas Kaladinskas. Savo klasiokes žydes prisiminė ir Elena Janulevičienė, pristačiusi 1934 m. Zarasų pradinės mokyklos pirmosios laidos nuotrauką. Svajonė Reklaitienė dalinosi prisiminimais apie koleges žydes, su kuriomis teko dirbti.
Paskaitoje apie karjerą
Ar karjera – tai tik darbas, pinigai ir konkurencija? Taip manantys netruko įsitikinti, jog šios sąvokos samprata apima daugybę įvairių dalykų, kurie suteikia žmogui laimės. Apie karjerą kaip apie pasirinktą gyvenimo kelią išgirdome paskaitoje, kurią Nacionalinės karjeros savaitės metu Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos 4b klasės abiturientams skaitė ir diskutuoti kvietė Zarasų švietimo centro metodininkė, karjeros konsultantė Laima Mikitienė. Kalbėta, kad karjeros samprata apima namus, šeimą, veiklą, pomėgius, draugus, dvasinį gyvenimą ir mokymąsi visą gyvenimą. Lektorė ragino gimnazistus pasvarstyti, kur veda jų gyvenimo kelias, kokias vertybes ir veiklą jie žada rinktis. Aptarta, kaip sparti gyvenimo aplinkybių
2013 metų suaugusiųjų švietimo savaitė „Suartėjimai: nuo asmeninės savasties iki Europos piliečio“
2013 m. lapkričio 18–24 d. Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija kviečia švietimo, kultūros ir meno, verslo įstaigas, institucijas bei organizacijas ir visus suaugusiuosius jungtis į keturioliktosios suaugusiųjų švietimo savaitės judėjimą.
Suaugusiųjų švietimo savaitė – vieta, kur suartėja giminingos sielos: žmonės, kurie moko, mokosi ir kviečia mokytis kitus, tiki, kad išgyvens tik besimokanti planeta.
2013 metų suaugusiųjų švietimo savaitė kviečia suartėti: su savimi, su savo bendruomene, tauta, valstybe ir globaliu pasauliu.
Savęs supratimas, asmeninės savasties puoselėjimas, savo šaknų radimas ir atminimas padės mums geriau suprasti ir vertinti kito žmogaus individualumą ir kitoniškumą, susivokti, kad nuo mūsų pačių priklauso asmeninė, bendruomenės, tautos, Tėvynės ir Europos gerovė.
Suartėkime mokydamiesi patys ir padėdami mokytis kitiems įsiklausyti į save, atrasti savo savastį, būti sąmoningais Lietuvos ir Europos piliečiais.
Zarasų rajono mokytojų Metodinė diena
Esminė nūdienos ir ateities nuostata –
mokytis visą gyvenimą ir tobulėti.

Spalio 29 d. Zarasų švietimo centras pakvietė rajono mokytojus į Metodinę dieną. Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos salėje susitikimas prasidėjo gražiu Zarasų meno mokyklos mokinių koncertu. Kūrinius atliko tarptautinių ir respublikinių konkursų laureatės, vadovaujamos mokytojų Danguolės Petrašiūnienės ir Liudmilos Vorobjovos.
Bendra Metodinė diena pirmą kartą organizuota visiems būreliams vienu metu tikintis, kad mokytojams bus malonu pabendrauti su kolegomis, pasidalinti mokslo metų pradžios įspūdžiais ir rūpesčiais, aptarti ir išsakyti rūpimus klausimus.
Pristatytos ugdymo karjerai veiklos
Spalio pabaigoje Zarasų švietimo centre vyko projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelio sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ (I etapo) veiklų pristatymas. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymo Nr. V- 1090/A1-314 „Dėl Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“6.5., 7.2., ir 10.1. straipsniais, kartu su savivaldybės vykdomąja institucija ir bendrojo ugdymo mokykla/ profesinio mokymo įstaiga organizuoja ir vykdo mokinių profesinio orientavimo stebėseną (ugdymo karjerai stebėseną). Projektas vykdomas ES Struktūrinių fondų lėšomis.